Iklan

Saturday, October 16, 2010

Dialog hari Sabtu dengan Abah

11.30 pagi
Abah: Buat apa tu Ngah?
Aku: Masak puding telur nie, ada orang order.
Abah berlalu terus gi bilik air....

12 tengahari
Abah: Wah.. kalau nampak mak dia ada air... kemain senyum lagi... (Abah cakap dengan Idris anakku)
Idris buat donno jer....
Aku senyum je sambil minum nescafe ais.

12.30 tengahari
Abah masuk rumah kejap minum air, pastu terus keluar..
Aku: Hai bah... baru masuk dah kluar balik?
Abah: Ha...
Aku: Gi mana?
Abah: Pelabuhan... ada pelanggan..

Tu ler antara perbualan aku dengan abah hari ni.. Tu pun nasib jer terserempak ngan dia kat ruang tamu.... kalau tak, satu hari pun belum tentu bercakap apalagi nak borak-borak padahal kami duduk serumah...
Akupun memang tak tau nak borak apa dengan abah aku tu... Suami aku pun jenis pendiam so memang jarang bercakap kecuali time kereta rosak, ada hal2 tertentu je... Dulu ada gak TV kat ruang tamu, jadi abah boleh duduk lepak2 tengok TV. Kadang2 sambil tengok tv bolehler gak borak2 dengan abah... Tapi skarang TV dah takde (rosak anak2 kerjakan)..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...