Iklan

Monday, October 25, 2010

Bubu Kawat

Ha, inilah rupa bubu kawat yang Abah buat. Kalau Abah rajin, satu hari dah siap dah bubu nie... Nak tangkap ikan guna bubu nie senang je.. Cuma perlu letak umpan sikit kat dlm bubu tu pastu campak je kat laut, biar seharian atau beberapa hari, kemudian angkat bubu dan tengok hasilnya... Ha tadi Abah berjaya menangkap Ikan Sembilang, ketam dan ikan lain...

Idris (Anakku) Malu-malu kucing ambil gambar dengan Bubu..


Inilah Abah Mila yang tekun membuat bubu kawat sambil diperhati oleh Idris

P/S: Kalau ada org nak beli bubu kawat ni, bolehler contact Mila yer.. :)

7 comments:

  1. Saya_arief:hahah tikus kepala hitam muat tu... :P
    fairusmamat: Pasang bubu kat depan rumah jer.. laut selat tebrau...

    ReplyDelete
  2. 1st time dgr bubu kawat..mula² igt cage utk kucing hehe rupanya utk tangkp ikan

    ReplyDelete
  3. bubuh lama pakai bambu nmpk unik dgn hasil tgn org lama

    ReplyDelete
  4. E.l.i.z.@ : kucing?.. hehehhe

    Sasa: Ha ah, bubu lama pakai buluh tu kalau buat decor rumah pun cantik kan... tp sini susah nak cari buluh ler....

    ReplyDelete
  5. sy nak beli la bubu ni..cmna ya bole hubungi sy terus 0189674071

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...