Iklan

Thursday, October 14, 2010

Bila Abah Nak Kahwin?

Dah 9 tahun abah menduda... tapi abah belum ada isteri baru lagi. Jadi akupun selamat belum ada mak tiri lagi hehehe...

Sebenarnya mak aku ada lagi. Diorg bercerai atas sebab peribadi masing-masing yg dah tak tahan menjeruk rasa selama 25 tahun bersama.... Masa diorg bercerai tu aku tak kesah sangat sebab aku fikir daripada bersama tapi menderita, lebih baik berpisah... Sedara-mara kitaorg ramai gaklah yang terkejut.. sebab memang mak dan abah nampak mcm happy couple.. tapi tulah.. dah takde jodoh agaknya... Sebagai anak aku tak salahkan sapa-sapa. Dan aku masih baik dengan mak dan jugak abah. Aku tinggal di rumah abah, tapi tiap2 minggu aku mesti pergi rumah mak untuk luangkan masa dengan dia. Anak-anak aku rapat gila ngan mak aku tu.. huhuhu...

Ok berbalik pada kisah bila abah nak kahwin ni... aku bukan apa, kadang2 tensen dengan makcik-pakcik yg sibuk bertanya... Abah ko dah ada gelpren? Bila abah ko nak kawin Ngah? Macam-macam lagilah. Masa dulu-dulu aku pikir biarlah abah nak kawin ke tak nak ker.. suka hati dialah.. Kalau tak kawin lagi bagus, dah tua-tua ni nak kawin lagi buat apa?!!! Lagipun aku duduk serumah dengan abah, bab makan dia takde masalah boleh je aku masak... Tapi ada sorang mak sedara aku ni cakap, bagus juga kalau abah ko kahwin lagi Ngah, bukan apa, jagaan seorang anak terhadap bapa tak sama dengan jagaan isteri.. ;p Pastu ada sorang lagi kakak kepada abah ni siap kata: "Kalau takde calon, makcik bleh cari... ada org kat kampung lain yg andartu, pandai masak, rajin... dsb... cakap je kat makcik nanti makcik arrange." Huhuhu.. power ayat makcik tu kan.. Aku plak dlm hati fikir: "Bagus gak kalau ada org perempuan yg lebih berusia dari aku kat rumah nie... takyah lah aku nak kemas rumah" wahahaha.. aku mmg malas nak kemas rumah ok..... Jadi akupun saja usik-usik abah tanya takde makwe ke... kalau takde makcik *** ni boleh tolong... Skali abah kata: "Kalau abah nak sangat kahwin lagi.... tau ler abah cari sendiri!" huhuhuhu.. sia-sia kena marah... lepas2 tu aku dah tak tanya dah...

Selalu org sibuk tanya bila abah nak kahwin time kenduri kendara ler... ramai2 berkumpul.. semua sibuk tanya aku.. huhuhu... Ada gak aku slow talk ngan abah, saja tanya dia napa taknak kahwin lagi.... Dia cakap susah kahwin kerja prebet sapu mcm abah ni.... dapat isteri yg cemburu susah nak kerja... yerlah sebab abah aku ni peramah gak...

Eh lupa plak nak gosip... masa raya tu abah dapat kuih raya dua tiga bekas..
Aku: Sapa bagi ni bah?
Abah: Alah.. pelanggan abah... baik budaknya...
Aku: Perempuan ker? (takkan lelaki bagi kuih plakkan) hehehe
Abah: Ha ah.. tapi bahaya baik2 sangat dengan budak tu...
Aku: Kenapa?
Abah: Budak tu, mak dia janda!!!
Dlm hati aku... hm... tak tau nak komen apa...

P/S: Mak aku dah kawin lain... tu salah satu sebab aku tak duduk skali ngan mak aku.. tak nak kacau privacy diorg... kalau abah ku kawin lagi agaknya aku pindah dari rumah nie....

5 comments:

  1. Syabas .. ni la first time aku tengok blog pasai abah... syabas.. syabas... ada chance dapat mak tiri nih :o)

    kuman "kebal.." Entry

    ReplyDelete
  2. Erk... dah lama gak tunggu mak tiri ni.. dah bertahun.... ahahaha....

    ReplyDelete
  3. abah lu tak kahwin lagi sebab fikirkn lu kot.ehe XD

    ReplyDelete
  4. Wa dah kahwinlah.... takkan abah nak pikir pasal wa lagi.... hehe ;)

    ReplyDelete
  5. untung masih dapat bersama mak dan abah walau mereka dah bercerai. mak dan abah aku bercerai masa aku umur 2tahun stgh, lepas tu aku jumpa abah masa umur 13 tahun (masa nak masuk jawi)kendian jumpa lagi masa umur 27 tahun (masa nak kawen)

    mak aku kawen lagi, tapi pak tiri aku meninggal masa aku umur 14 tahun. akhirnya aku tau maka aku adalah isteri kedua...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...