Iklan

Sunday, December 5, 2010

Belangkas, Makanan Eksotik

Wah.. tak sangka hari nie Abah beli belangkas ngan kawan dia.. Dah lama tak pekena belangkas nie. Maklumlah, bukan senang nak dapat… Tapi nak menyiang belangkas nie… pergh.. punyalah susah.. Nasib bukan Mila yang siang.. hehehe.. Segala kudrat dan tenaga diperlukan nak siang belangkas nie tau.. Tak caya tanya asben Mila..

Berpeluh dia nak siang belangkas tu. Abah sebagai consultant siang belangkas tadi… yerlah, Mila ngan asben memang tak reti dan tak pernah nak siang belangkas tu. Salah siang boleh termakan racun. Memang kena hati-hati nak siang belangkas nie. Sebab tu tak ramai org yang tau dan boleh makan belangkas nie…

Inilah rupa belangkas yang masih hidup.SNC00318SNC00319

Ni plak belangkas yang telah selamat di siang.SNC00320SNC00321

Oh ya, belangkas nie tak banyak isi. So makan belangkas nie bolehlah dikatakan makan telur belangkas. Sebab memang banyak telur berbanding isi belangkas nie. Telur dia sedap.. isi dia sedap gak macam ketam gitu. Ada orang masak belangkas nie dengan bakar kosong, ada yang masak sambal lada hitam. Mila plak masak sambal tumis.. memang sedap.. jap lagi Mila share resipi.. Smile

6 comments:

  1. belangkas???hari2 mngadap coz my bachelor degree's final year project wat psl darah belangkas.

    ReplyDelete
  2. luqman: EH darah biru belangkas ni boleh ubat penyakit kan?.. tadi ada gak darah biru tu tapi buang je lah... :)

    ReplyDelete
  3. erk baru tau belangkas boleh makan..hehe.menarik ni

    ReplyDelete
  4. darah belangkas warna putih sbnrnya. akn jadi biru bila teroxidize dgn oxygen. biru tu warna cooper

    ReplyDelete
  5. excited lak bila mai tang blngkas ni....dh ratusan ekor tapi sekor pon x [pernah mkn

    ReplyDelete
  6. Boleh tak saya tahu mana nak dapat..kakak saya mengidam nak makan. dah lama cari tapi tak dapat. Kalau ada boleh tak inform kat saya..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...